Tanzania: wszystko trochę niemożliwe
Podobno trzmiel lata tylko dlatego, że nie zna naukowych teorii na swój temat. Powierzchnia skrzydełek podzielona przez ciężar, czy coś w tym rodzaju – według praw fizyki latać nie powinien. Na całe szczęście, trzmiel jest tego nieświadomy… A może dobrze to wie, ale mimo to wciąż próbuje i łamie reguły gry?
Szkoła w Didia to taki przypadek – sama nie wiem, jakim cudem trwa. I to w jakim stylu! Pomimo, że w promieniu wielu kilometrów otacza nas właściwie półpustynia z rozsianymi wszędzie niewielkimi wioskami a raczej osadami. Trudno o czystą wodę, prąd i jedzenie. Przyjeżdżając w tę stronę raczej nikt nie spodziewa się znaleźć wspaniale funkcjonującej szkoły średniej na ponad tysiąc uczniów. Sama łapię się na tym kiedy jadąc z Dodomy zbliżam się w tutejsze okolice – naprawdę, z własnej woli jadę na to zakurzone pustkowie, gdzie czekolady nie da się kupić w promieniu co najmniej kilkudziesięciu kilometrów? A potem przekraczam bramę szkoły, widzę znów roześmiane twarze, od nowa doświadczam tego klimatu wielkiej kochającej rodziny („We are family” to nie na darmo tutejsze motto) i szczerej radości w salezjańskim stylu. Widzę księdza rektora otoczonego uczniami i myślę, że to właśnie tak musiał wyglądać Don Bosco. I nasz ulubiony święty musi być zachwycony widząc jak to wszystko tu działa. Jestem w 100% pewna, że macza w tym palce – szkoła w Didia to prawdziwy cud, i tyle.
My w tym wszystkim trochę na podobnej zasadzie – utrzymujemy się w „locie” dzięki tej inspiracji i siłom z Góry, bo na pewno nie naszymi własnymi siłami. Dzięki codziennym małym cudom wszystkie działania idą do przodu. Bywa ciężko i bywają chwile, kiedy wydaje się, że już się nie da, ale poczucie dołożenia czegoś do tak dobrego dzieła potrafi zmotywować i wiele wynagrodzić. Podpowiadamy, że można wciąż dołożyć coś od siebie klikając tu . A już szczególnie prosimy o modlitwę za Salezjanów, uczniów i całą wielką rodzinę w Dodomie i w Didia. Niech ten cud trwa!
Projekt „Narzędzia dla Rozwoju. Podniesienie poziomu edukacji średniej i zawodowej w regionach Dodoma i Shinyanga w Tanzanii przez modernizację i doposażenie bibliotek oraz program szkoleniowy w szkołach w Dodomie i Didia” jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach konkursu Polska Pomoc 2017