%
Zebrano: zł cel: 0 zł

Budowa szkoły oraz szkolenia dla nauczycieli w Kapiri Mposhi w Zambii

  Miejsce: Kapiri Mposhi jest małym miasteczkiem, liczącym około 30 000 mieszkańców. Dzieci i młodzież stanowią ponad połowę całej społeczności tego niewielkiego miasta. Jednym z głównych problemów systemu szkolnictwa w Zambii, a jednocześnie naglącym problemem w Kapiri Mposhi, jest bardzo niska liczba młodych ludzi, którzy przechodzą na wyższe…

 

Miejsce:
Kapiri Mposhi jest małym miasteczkiem, liczącym około 30 000 mieszkańców. Dzieci i młodzież stanowią ponad połowę całej społeczności tego niewielkiego miasta. Jednym z głównych problemów systemu szkolnictwa w Zambii, a jednocześnie naglącym problemem w Kapiri Mposhi, jest bardzo niska liczba młodych ludzi, którzy przechodzą na wyższe poziomy edukacji. Na etapie podstawowym pierwszego stopnia przyjmuje się rocznie około 1,5 mln uczniów, natomiast do klas 8-9 przyjmowanych jest niewiele ponad 130 tys. osób. W 1994 r. w Zambii przyjęto do szkół średnich 68, 379, co stanowi 14% całej liczby uprawnionych do uczenia się (młodzież w wieku 16-18 lat). W zajęciach szkolnych, w jednej sali, uczestniczy zazwyczaj około 45 osób, co na tym etapie kształcenia jest nie do przyjęcia. Jedynie 7% dzieci z prowincji ma możliwość zdobywania wiedzy na etapie szkoły średniej.

Cel projektu:
Głównym celem projektu jest wspieranie powszechnego dostępu do całościowego wymiaru edukacji od poziomu przedszkolnego do 12. – ostatniej na poziomie średnim – klasy oraz podniesienie jakości kształcenia w Kapiri Mposhi, poprzez realizację działań w zakresie szkoleń oraz rozbudowy infrastruktury szkolnej Kalulu School (Kapiri Mposhi, Zambia).

Działania:
• Wybudowanie infrastruktury szkoły średniej – budynku szkolnego składającego się z pięciu klas wraz z pięcioma przylegającymi do nich zapleczami oraz recepcji i pomieszczenia dla nauczycieli (jednopiętrowy budynek o powierzchni użytkowej 225m2 – powierzchnia zabudowy 278m2). Budynek został wyposażony w ławki szkolne, krzesła, biurka, tablice i półki na książki.
• Przeprowadzenie szkolenia dla lokalnej kadry nauczycielskiej w zakresie pedagogiki twórczości i zabawy– odbyły się 32 godziny kursów dokształcających, w których uczestniczyły 33 osoby.

Wolontariusze i pracownicy zaangażowani w realizację projektu na terenie Zambii:
• Marek Wołkowski – koordynator (pracownik)
• Monika Laskowska – asystentka koordynatora (pracownik)
• Magdalena Loska – trenerka (wolontariuszka)
• Katarzyna Banaszak – trenerka (wolontariuszka)

[gdlr_space height=”40px”]

Kraj Miejscowość Rok Liczba odbiorców
Zambia Kapiri Mposhi 2009

[gdlr_space height=”60px”]
[gdlr_process min_height=”200px” type=”vertical” ]