%
Zebrano: zł
cel: 0 zł
Glocal Tour
Projekt „Glocal Tour” zakończony w roku 2013 był 3-letnim projektem międzynarodowym finansowanym przez Komisję Europejską realizowanym w Polsce, Rumunii, Niemczech i Włoszech. Problematyka poruszana w projekcie to głównie tematy związane z Milenijnymi Celami Rozwoju, a w szczególności takie kwestie jak: ubóstwo, dostęp do edukacji, zdrowie matek i dzieci, zwalczanie chorób…
Projekt „Glocal Tour” zakończony w roku 2013 był 3-letnim projektem międzynarodowym finansowanym przez Komisję Europejską realizowanym w Polsce, Rumunii, Niemczech i Włoszech. Problematyka poruszana w projekcie to głównie tematy związane z Milenijnymi Celami Rozwoju, a w szczególności takie kwestie jak: ubóstwo, dostęp do edukacji, zdrowie matek i dzieci, zwalczanie chorób oraz idea zrównoważonego rozwoju. Głównym celem projektu jest podnoszenie świadomości naszego społeczeństwa o globalnych współzależnościach i problemach współczesnego świata.
Działania projektu objęły przede wszystkim:
- Przygotowanie multimedialnej ciężarówki-wystawy
- Konkursy dla uczniów szkół na: grafikę ciężarówki, plakat i grę planszową
- Prezentacja ciężarówki-wystawy w 6 miastach w Polsce i 8 miejscowościach w Rumunii
- Organizacja wydarzeń towarzyszących prezentacji wystawy, warsztatów, koncertów itp.
- Międzynarodowe szkolenia dla nauczycieli w Rzymie z zakresu edukacji globalnej i Praw Człowieka
- Informowanie o projekcie w mediach: radio, czasopisma, portale
- Wyjazd szkoleniowy nauczycieli z Polski, Rumunii, Niemiec oraz Włoch do Tanzanii, gdzie zapoznali się z realiami pracy lokalnych nauczycieli, wsparli ich pracę metodyczną oraz wzięli udział w wymianie doświadczeń.
Rezultaty liczbowe projektu w Polsce i Rumunii:
- 4 700 uczniów – uczestników 265 grup zorganizowanych zapoznało się z wystawą-ciężarówką
- ok. 350 nauczycieli odwiedziło wystawę lub gościło w szkole warsztaty,
- blisko 20 000 indywidualnych zwiedzających zobaczyło wystawę,
- przeprowadzono 39 warsztatów, w których uczestniczyło 741 osób,
- zorganizowano 38 wydarzeń towarzyszących w których wzięło udział kilka tysięcy osób,
- dzięki zapewnieniu wsparcia przez silne lokalne media ponad 2 miliony osób dowiedziało się o projekcie dzięki patronom medialnym i lokalnym mediom.
[gdlr_space height=”40px”]
Kraj | Miejscowość | Rok | Liczba odbiorców |
---|---|---|---|
Polska | Kraków | 2010-2013 | 25 050 bezpośrednich oraz 2 mln poprzez media |
[gdlr_space height=”60px”]
[gdlr_process min_height=”200px” type=”vertical” ]