%
Zebrano: zł cel: 0 zł

Glocal Tour

Projekt „Glocal Tour” zakończony w roku 2013 był 3-letnim projektem międzynarodowym finansowanym przez Komisję Europejską realizowanym w Polsce, Rumunii, Niemczech i Włoszech. Problematyka poruszana w projekcie to głównie tematy związane z Milenijnymi Celami Rozwoju, a w szczególności takie kwestie jak: ubóstwo, dostęp do edukacji, zdrowie matek i dzieci, zwalczanie chorób…

Projekt „Glocal Tour” zakończony w roku 2013 był 3-letnim projektem międzynarodowym finansowanym przez Komisję Europejską realizowanym w Polsce, Rumunii, Niemczech i Włoszech. Problematyka poruszana w projekcie to głównie tematy związane z Milenijnymi Celami Rozwoju, a w szczególności takie kwestie jak: ubóstwo, dostęp do edukacji, zdrowie matek i dzieci, zwalczanie chorób oraz idea zrównoważonego rozwoju. Głównym celem projektu jest podnoszenie świadomości naszego społeczeństwa o globalnych współzależnościach i problemach współczesnego świata.

Działania projektu objęły przede wszystkim:

  • Przygotowanie multimedialnej ciężarówki-wystawy
  • Konkursy dla uczniów szkół na: grafikę ciężarówki, plakat i grę planszową
  • Prezentacja ciężarówki-wystawy w 6 miastach w Polsce i 8 miejscowościach w Rumunii
  • Organizacja wydarzeń towarzyszących prezentacji wystawy, warsztatów, koncertów itp.
  • Międzynarodowe szkolenia dla nauczycieli w Rzymie z zakresu edukacji globalnej i Praw Człowieka
  • Informowanie o projekcie w mediach: radio, czasopisma, portale
  • Wyjazd szkoleniowy nauczycieli z Polski, Rumunii, Niemiec oraz Włoch do Tanzanii, gdzie zapoznali się z realiami pracy lokalnych nauczycieli, wsparli ich pracę metodyczną oraz wzięli udział w wymianie doświadczeń.

Rezultaty liczbowe projektu w Polsce i Rumunii:

  • 4 700 uczniów – uczestników 265 grup zorganizowanych zapoznało się z wystawą-ciężarówką
  • ok. 350 nauczycieli odwiedziło wystawę lub gościło w szkole warsztaty,
  • blisko 20 000 indywidualnych zwiedzających zobaczyło wystawę,
  • przeprowadzono 39 warsztatów, w których uczestniczyło 741 osób,
  • zorganizowano 38 wydarzeń towarzyszących w których wzięło udział kilka tysięcy osób,
  • dzięki zapewnieniu wsparcia przez silne lokalne media ponad 2 miliony osób dowiedziało się o projekcie dzięki patronom medialnym i lokalnym mediom.

[gdlr_space height=”40px”]

Kraj Miejscowość Rok Liczba odbiorców
Polska Kraków 2010-2013  25 050 bezpośrednich
oraz 2 mln poprzez media

[gdlr_space height=”60px”]
[gdlr_process min_height=”200px” type=”vertical” ]